home

Mindfulness

(z ang. uważność) jest to szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę” (Jon Kabat-Zinn, profesor neurobiologii, założyciel Kliniki Redukcji Stresu przy Uniwersytecie Medycznym w Massachusetts, autor programu redukcji stresu MBSR). 

Mindfulness to umiejętność, która zmienia życie na lepsze – bez względu na to, co jest jego treścią. Aby ją opanować, ćwiczymy umysł, który wymaga treningu zupełnie tak jak nasze mięśnie. Ćwiczymy zatrzymanie i obserwację chwili obecnej, a gdy uwaga ucieka, łagodnie przywracamy ją tam, gdzie chcemy, żeby była i.

Stopniowo zauważamy zmiany, które zachodzą w naszym życiu: stres staje się naszym sprzymierzeńcem, zachwycamy się tym, co dotąd wydawało się oczywiste, łatwiej się wyciszamy i odzyskujemy umiejętność odpoczywania. Odnosimy się z większym dystansem do własnych myśli – przestają nami rządzić i wpływać na nasze samopoczucie. 

Poprawiają się nasze relacje, bo coraz bardziej uważnie podchodzimy do emocji u siebie i u innych ludzi. Stopniowo wychodzimy ze złych nawyków i zyskujemy nad nimi większą kontrolę. Zaczynamy lepiej spać, łatwiej się koncentrujemy i więcej pamiętamy. Wydajność umysłu w widoczny sposób wzrasta, co poprawia jakość naszej pracy. Lepiej czujemy własne ciało i odnosimy się do niego z coraz większym szacunkiem.

Regularna, nawet krótka codzienna praktyka oraz nawyk zauważania
pomagają nam zdjąć z obrazu świata szary, brudny filtr przyzwyczajeń,
uprzedzeń, lęków i niepewności. Ten sam świat zaczynamy postrzegać w intensywnych barwach.

Prawda, że życie zmienia się na lepsze?

i Mindfulness w Olsztynie można zgłębiać w ramach zorganizowanych zajęć (szczegóły w zakładce Oferta):

  • cykliczne zajęcia w grupie,
  • kurs MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction)
  • w ramach grupowych lub indywidualnych zajęć Mindfulness dla firm